Ekspert mener X-flukten vil få følger for politisk kommunikasjon Flere har valgt å forlate Musk-plattformen X etter det amerikanske valget. Eksperter tror det kan endre det politiske ordskiftet i sosiale medier.
Lager KI-podkast om hver Facebook-venn:– De fleste synes det er litt ko-ko Kreativ leder i Dinamo, Eirik Stensrud, hyller Facebook-vennene sine – én podkastepisode av gangen
TikTokeren skal lage SoMe-innhold for Norsk Tipping – Når en av Norges største merkevarer spør meg om å lage innhold for dem, føler jeg at jeg har gjort noe riktig, sier Mikael Lien.
Ekteparet gjør reklame til en familieaffære: – Trodde vi skulle krangle mer Kone & Mann satser på en kortere vei til reklame – og møter et marked som er lei av trygg og kjedelig reklame.
Gir ut utradisjonell bok: – Selv de mest erfarne markedsførerne kan ha godt av å skifte fokus I sin nye bok tar Kristian L. Thomassen leserne med på pub-crawl gjennom sosiale medier – der LinkedIn er konferansehallen og TikTok er nattklubben.
Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
De-influencing-bølgen er tilbake – og den kan bli kostbar for merkevarer Motstandsbevegelsen «de-influencing» er tilbake og kan få store konsekvenser for merkevaren din, advarer sosiale medier-eksperten.
NJ lanserer ny visuell identitet Arbeidet inkluderer også nye nettsider, som lanseres senere i vinter. Identiteten og nettsidene er utviklet i samarbeid med Dinamo Design.
GroupM lanserer ny TV-løsning TV har lenge vært kongen i medielandskapet, men den digitale tidsalderen har tvunget den gamle kjempen til å tilpasse seg.
Foreldre oppfordres til å overholde aldersgrensen på sosiale medier Seks statlige etater går sammen og oppfordrer foreldre til å holde aldersgrensen på sosiale medier for barna sine.
LinkedIn er egentlig som en tur på byen «Til deg som tror at ansatte er på LinkedIn for å finne seg en ny jobb: Tror du kjæresten din er på byen for finne seg noen å dele livet med?», skriver Cecilie Stenbakk Alstad i dette innlegget.
Norwegian-reklame blir fortsatt hyllet på nett ni år senere «The Flag of Flags» vekker fortsatt begeistring, nesten ti år etter lanseringen. Kampanjen ble en prisvinner og snakkis internasjonalt. Nå deles den på ny i sosiale medier, til stor jubel fra publikum.
Sløseriombudsmannen ut mot Sporveiens nye TikTok-stilling: – Statlig sløsing Norges største kollektivselskap søker TikTok-er for å nå de unge – men ikke uten kritikk.
Eat. Sleep. Play. Repeat. «Tør merkevaren din å leke i sosiale medier?», spør Andrea Brygard i dette innlegget.
Frykter store inntektstap for idretts- og kulturliv med nytt reklameforbud Sponsor- og Eventforeningen frykter nytt lovforslag kan føre til store inntektstap for idretts- og kulturtilbud på grasrot- og breddenivå.
Meri Wiik – vi er helt enige: Linkedin er ikke stedet for å kontrollere de ansatte. Det er heller ikke Narify «Vi skal være de første til å innrømme at ordvalget vårt ikke var det beste. Det vi skal gi bedrifter, er oversikt. », skriver Kjetil Hundhammer i Narify.
Jeg håper Narify dropper fokuset på kontroll «Kjære Narify. Det magiske med LinkedIn, er det stikk motsatte av hva dere selger som unikt», skriver Meri Wiik.
Starter mediebyrå med nytt nettsidekonsept Tidligere avisredaktør Sveinung W. Jensen og webdesigner Roger Henriksen starter mediebyrået Muskat.